سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از نابردباری بپرهیز که دوستان را می رَماند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :15
کل بازدید :81234
تعداد کل یاداشته ها : 33
103/2/5
2:2 ص
< language=Java>

                                         ارزشهاى اخلاقى و مرد و زن


نمی‏دانم که چگونه است که همیشه جنبه‏هاى منفى اخلاقى، در زن خلاصه می‏شود، اما در مورد مرد، چنین نیست. در حالى که خطر انحراف هر دو را به یک اندازه تهدید می‏کند.
اگر غرایز درونى، بتواند انسان را به انحراف بکشاند، بی‏تردید میان مرد و زن، هیچ تفاوتى وجود ندارد. و از سوى دیگر جوهره عقل، تلاش و ایمان نیز در مرد و زن یکسان است. بنابراین هیچ دلیلى وجود ندارد تا با این ادعاى واهى زن را در حصار نقش خاصى، زندانى کنیم.
چنین ادعایى هیچ مبناى فکرى خاصى ندارد و یا بر مبناى آمار خاصى استوار نیست، بلکه به موازات فساد اخلاقى زنان، انحرافات مردان نیز قابل توجه است. البته باید توجه داشت که فساد، تنها در انحرافات جنسى خلاصه نمی‏شود.
گاه انحرافات مرد بیشتر از کج‏رویهاى زنان است. هر چند این ادعا بر پایه آمار دقیق، استوار نیست اما در ظاهر، به سادگى مشهود است. البته به هر حال در تمامی امور، رعایت موازین اخلاقى، شرط اساسى فعالیت در عرصه‏هاى مختلف است.
اما آیا این شرط تنها اختصاص به زن دارد و یا شامل مرد نیز می‏شود؟
کردار ناپسند هم براى مرد و هم براى زن ناپسند است و اعمال شایسته نیز به همین صورت براى هر دو پسندیده است. اى دوستان! در این فرصت، می‏خواهیم تنها به بررسی ریشه‏هاى این مشکل بپردازیم، چرا که بیان آراء مختلف همانند اینکه حوزه وظایف مرد تا چه اندازه است و چگونه می‏توان وظایف او را به‏گونه‏اى تنظیم کرد که از انحراف او جلوگیرى کرد؟ و یا چگونه حوزه وظایف زن را مشخص کنیم و یا رفتارهاى اخلاقیش را محدود کنیم تا گرفتار فساد اخلاقى نگردد؟ نیاز به ریشه‏یابى تمامى جریانهاى موجود در زندگى بشرى دارد. بر این اساس ما بر این عقیده‏ایم که فعالیت زن در صحنه‏های سیاسى، اقتصادى و غیره حرام شمرده نشده
است.چگونه است که همیشه جنبه‏هاى منفى اخلاقى، در زن خلاصه می‏شود، اما در مورد مرد، چنین نیست. در حالى که خطر انحراف هر دو را به یک اندازه تهدید می‏کند.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ آیا اصالت آفرینش در عنصر عشق است؟ و خدا برای عشق وجود و هستی آفرید؟ عشق حقیقی چیست؟
+ قدمت تاریخی بحث ولایت فقیه در فقه جعفری،از لحاظ طرح این نظریه حکومتی بطور گسترده به رشد و بلوغ و غنای این مکتب و بلوغ عقلانیت شیعی؛‏نیاز داشت.عالمان وفقیهان برجسته شیعه ،‏طی قرنها با قلم و آثار و بیان و اجتهاد فراوان،‏فقه جعفری را پویا وبالغ کردند.به آن وسعت بخشیدند و به نسل آخرالزمان سپردند.نسلی که توان درک و ظرفیت بالای عبور از تصوف و فردی دانستن فقه و رسیدن به نظام حکومتی عقلانیت فقهی را داراست


+ کاش می نشستیم و در مورد اینکه حضرت غائب عج الله تعالی فرجه الشریف چه وقت ظهور میکند با هم گفتگو میکردیم تا لااقل از منتظرین فرج باشیم!(حضرت آیه الله بهجت رحمه الله.از کتاب جرعه وصال گزیده بیانات و توصیه های این مرجع عارف و واصل گرفته شده)


+ الله ولی الّذین آمنوا یخرجُهـُـم من الظّ‏ـلمات الی النّور و الذین کفروا اولیآءهم الطّاغوت یخرجونهم من النّور الظّلمات...


+ حضرت آیت‌الله نوری همدانی روز گذشته در تجمع مردم قم بمناسبت سالروز قیام 19 دی ،‏ خطاب به سران فتنه گفت:‌ "اگر این آقایان به راه بازنگردند روزی می‌رسد که ما اعلام خطر می‌کنیم و آن روز شما آن‌قدر تنها خواهید ماند که حتی خودتان سه نفر هم با هم مخالفت خواهید کرد. "


+ وقبرهُ فی قلوب من والاهُ...حدیثی از امام صادق علیه السلام هست که فرموده اند برای شیعیان مامصایب جدمان حسین راباز و بی پرده نگید اونها طاقت شنیدنش را ندارند.میگیم مولا حسین کسی برای ماروضه تون رو باز نکرده .نیازی نیست .طاقتشم نداریم.همین یه مصیبتت برای شرر زدن به جگر شیعیانت کافیست .دیگه چیرو باز کنن؟؟


+ امروز از مطلعین نزدیک به آقاشنیدم که امام خامنه ای علمدار بزرگ انقلاب جدیدا فرموده اند: *اگر دشمن زیاد فشار بیاورد آنچه تکرار میشود عاشوراست نه صلح امام حسن علیه السلام. یعنی برای تقدیم علَم انقلاب به منجی عالم،‏تا مسلخ سرخ شهادت ایستاده ایم...لبیک یا حسین(ع)


+ علی را دشمنی سزاست چون معاویه. ابن ملجمها و قطامها گرچه در تقاطع برندازی با سران کفر به نقطه مشترک می رسند اما حقیرتر از آنند که دشمن علی نام گیرند. آنها بیشتر ملعبه دست دشمن اصلی اند و از خود اراده ای ندارند.
+ چرا فرهنگ عظیم برخاسته از آرمانها یادمان رفت؟ فرهنگ جبهه...؟؟


+ دوستان تا دیدار بعد و انشاءالله عاشورای حســـینی خدایارتان... ساقی رندان عالم جرعه نوشـتان باد!ببخشید حال عیدتان را گرفتیم!!آمدیم بگوییم اگر غدیر زنـــده می ماند... نفاق مدرن امروز دفــن شده بود* عیدتان مبارکباد